Salut, eu sunt Cristian Barin, omul din spatele Ohvaz si vreau sa iti zic de ce am inchis locatia din Mall Promenada. Daca preferi varianta video poti vedea clipul mai jos:
Numarul 1: locatia.
Standul Ohvaz era situat la nivelul 2 in Mall Promenada, exact langa World Class. Daca nu cunosti mall-ul, etajul 2 este dedicat restaurantelor, cu mici exceptii – anume sala de forta si locul de joaca pentru copii. Din pacate spatiul este limitat. Ca idee, este unul dintre putinele mall-uri din Bucuresti, daca nu singurul, care nu are cinema. Astfel, cand am discutat cu cei de la Promenada pentru un spatiu, singura varianta disponibila in zona de mancare a fost o insula pe culoarul care duce spre World Class.
Teoretic, suna bine. Cei care se duc la sala sunt fix publicul nostru tinta – adica oameni interesati de sanatatea si bunastarea lor. Insa in mod practic, noi eram ascunsi intr-un colt al etajului. In plus, aveam o coloana imensa fix langa standul Ohvaz, ceea ce ne limita si mai mult vizibilitatea. Din cauza acestui lucru aveam mai probleme cu livratorii de la Glovo si Uber Eats fiindca nu ne gaseau.
Nici clientii nu se descurcau mai bine – atat pe Facebook, dar si pe live chat, primeam intrebari despre locatie. Clientii ziceau ca au fost în Mall Promenada, dar nu ne-au vazut. Mai e ceva de zis – cozile cele mai mari erau la McDonalds, KFC si Chopstix, inss din acea zona nu vedeai standul Ohvaz. Practic, daca nu aveai drum la sala, era o sansa serioasa sa nu ne vezi. Acesta a fost principalul motiv pentru care am plecat, insa si urmatoarele aspecte au contribuit la decizia finala.
Motivul 2: angajatii.
Am cheltuit sute de euro pe anunturi pe ejobs, bestjobs, olx si anuntul.ro, insa pare ca ne aflam intr-o criza de oameni. Zic asta pentru ca daca te plimbi pe un bulevard mare din Bucuresti vei vedea peste tot anunturi cu ‚angajam personal’. Am sperat ca un salariu peste media din Mall ma va ajuta sa trec peste acest obstacol, insa nu prea a fost asa.
Una din colegele initiale s-a mutat in alt oras, iar alta persoana mi-a spus ca nu mai avea tragere de inima si ca dorea sa lucreze pentru World Class. Cum candidatii nu se inghesuiau pe platformele de angajare, era o problema pe care trebuia sa o rezolv.
Iar asta ma duce la punctul 3: evenimentele din Mall.
Aici, imi asum vina. Stiam ca din cand in cand vor fi diverse activitati in mall si deci programul va fi unul dificil. Colegele mele lucrau doua zile da, doua zile nu, de la 10 dimineata la 10 seara. Nu puteai sa te abati de la acest program fiindca asa e in mall-uri.
Am avut discutii cu cei de la Promenada sa tinem deschis in prima zi de Paste deoarece, teoretic, noi eram un restaurant si, prin contract, trebuia sa tinem deschis. In a doua zi, mi se pare acceptabil, insa in prima zi … dificil. Si de aici a rezultat mult stres cu angajatele, insa pana la urma cei de la Mall mi-au permis sa tin inchis. Pentru asta, tin sa le multumesc inca o data. In schimb, au fost tot felul de evenimente pe terasa de la nivelul nostru ceea ce inseamna ca trebuia sa tinem deschis pana la 12 noaptea.
Astfel, colegele trebuiau sa lucreze 14 ore. Extrem de dificil. Am incercat sa gasesc tot felul de solutii cu program în ture, cu inca o persoana la vanzare, insa, per total, nu am reusit. In final, in perioada de Craciun mi se pare normal ca toti colegii sa se bucure de sarbatori si sa fie cu familia si prietenii.
Anul acesta ne vom opri activitatea pe 20 Decembrie si vom reveni pe 6 Ianuarie. Nu as fi putut sa acord atat de multe zile libere daca aveam in continuare standul din Mall.
Motivul 4: livratorii.
Ohvaz isi desfasoara activitatea de productie undeva in sudul Bucurestiului, in sectorul 4. Aplicatiile Glovo, Uber Eats, HipMenu, Takeaway nu erau incantate de locatia noastra. Astfel, planul de a ne extinde in toate Mall-urile din București parea bun. Din pacate, am aflat ulterior ca zona de livrare a acestor aplicatii este foarte mică. De la 3 la 7 kilometri.
Din ce inteleg se lucreaza in mod constant la extinderea zonei de livrare, insa majoritatea curierilor sunt pe biciclete si, deci, nu e viabil sa comanzi din Militari, spre exemplu, si curierul sa ridice comanda din Floreasca. Deci faptul că eram in Mall Promenada nu ne avantaja semnificativ.
Motivul numarul 5: comenzile pe ohvaz.ro merg foarte bine.
Prin parteneriatul cu Fan Courier putem livra produsele Ohvaz in tot Bucureștiul in regim de temperatura controlata. Desi costul transportului este maricel, publicul pare ca a inteles valoarea produselor Ohvaz si plaseaza comenzi de 1-2 pachete care acopera necesarul pentru o saptamana.
In plus, din când in cand mai trimitem un mic cadou sau o atentie in colete, iar clientii raspund foarte bine. Pentru ca putem sa maximizam calitatea si satisfactia celor care comanda prin ohvaz.ro sau prin aplicatia Android, am decis sa ne concentram pe partea aceasta. Din punct de vedere economic, e mult mai viabil.
Totusi, stim ca uneori preferi sa te duci sa iti cumperi singur Ohvaz dintr-un magazin fizic. De aceea lucram la cateva parteneriate interesante, in mod special cu diverse cafenele din Bucuresti, asa incat sa te bucuri de un mic dejun sau un pranz perfect. Cand finalizam negocierile, te vom anunta.
Si asta este – din aceste motive am inchis Ohvaz in Mall Promenada. Din cauza locatiei, problemelor cu personalul, evenimentelor prea dese pentru gustul meu, livratorii cu zona restransa de livrare, dar si datorita succesului comenzilor online. Multumesc celor de la Mall Promenada pentru amabilitate si poate vom reveni la un moment dat daca se alineaza lucrurile corespunzator.