Posted on

De ce am închis Ohvăz din Mall Promenada?

Salut, eu sunt Cristian Barin, omul din spatele Ohvăz și vreau să îți zic de ce am închis locația din Mall Promenada. Daca preferi varianta video poti vedea clipul mai jos:

Numărul 1: locația.

Standul Ohvăz era situat la nivelul 2 în Mall Promenada, exact lângă World Class. Dacă nu cunoști mall-ul, etajul 2 este dedicat restaurantelor, cu mici excepții – anume sala de forță și locul de joacă pentru copii. Din păcate spațiul este limitat. Ca idee, este unul dintre puținele mall-uri din București, dacă nu singurul, care nu are cinema. Astfel, când am discutat cu cei de la Promenada pentru un spațiu, singură varianta disponibilă în zona de mâncare a fost o insula pe culoarul care duce spre World Class.

ovzz

Teoretic, sună bine. Cei care se duc la sală sunt fix publicul nostru țintă – adică oameni interesați de sănătatea și bunăstarea lor. Insă în mod practic, noi eram ascunși într-un colț al etajului. În plus, aveam o coloana imensă fix lângă standul Ohvăz, ceea ce ne limita și mai mult vizibilitatea. Din cauza acestui lucru aveam mai probleme cu livratorii de la Glovo și Uber Eats fiindcă nu ne găseau.

Nici clienții nu se descurcau mai bine – atât pe Facebook, dar și pe live chat, primeam întrebări despre locație. Clienții ziceau că au fost în Mall Promenada, dar nu ne-au văzut. Mai e ceva de zis – cozile cele mai mari erau la McDonalds, KFC și Chopstix, însă din acea zonă nu vedeai standul Ohvăz. Practic, dacă nu aveai drum la sală, era o șansă serioasă să nu ne vezi. Acesta a fost principalul motiv pentru care am plecat, însă și următoarele aspecte au contribuit la decizia finală.

Motivul 2: angajații.

Am cheltuit sute de euro pe anunțuri pe ejobs, bestjobs, olx și anunțul.ro, însă pare că ne aflăm într-o criză de oameni. Zic asta pentru că dacă te plimbi pe un bulevard mare din București vei vedea peste tot anunțuri cu ‚angajăm personal’. Am sperat că un salariu peste media din Mall mă va ajută să trec peste acest obstacol, însă nu prea a fost așa.

Una din colegele inițiale s-a mutat în alt oraș, iar altă persoană mi-a spus că nu mai avea tragere de inimă și că dorea să lucreze pentru World Class. Cum candidații nu se înghesuiau pe platformele de angajare, era o problema pe care trebuia să o rezolv.

Iar asta mă duce la punctul 3: evenimentele din Mall.

Aici, îmi asum vina. Știam că din când în când vor fi diverse activități în mall și deci programul va fi unul dificil. Colegele mele lucrau două zile da, două zile nu, de la 10 dimineața la 10 seara. Nu puteai să te abați de la acest program fiindcă așa e în mall-uri.

Am avut discuții cu cei de la Promenada să ținem deschis în prima zi de Paște deoarece, teoretic, noi eram un restaurant și, prin contract, trebuia să ținem deschis. În a două zi, mi se pare acceptabil, însă în prima zi … dificil. Și de aici a rezultat mult stres cu angajatele, însă până la urmă cei de la Mall mi-au permis să țin închis. Pentru asta, țin să le mulțumesc încă o dată. În schimb, au fost tot felul de evenimente pe terasă de la nivelul nostru ceea ce înseamnă că trebuia să ținem deschis până la 12 noaptea.

Astfel, colegele trebuiau să lucreze 14 ore. Extrem de dificil. Am încercat să găsesc tot felul de soluții cu program în ture, cu încă o persoană la vânzare, însă, per total, nu am reușit. În final, în perioada de Crăciun mi se pare normal că toți colegii să se bucure de sărbători și să fie cu familia și prietenii.

Anul acesta ne vom opri activitatea pe 20 Decembrie și vom reveni pe 6 Ianuarie. Nu aș fi putut să acord atât de multe zile libere dacă aveam în continuare standul din Mall.

Motivul 4: livratorii.

Ohvăz își desfășoară activitatea de producție undeva în sudul Bucureștiului, în sectorul 4. Aplicațiile Glovo, Uber Eats, HipMenu, Takeaway nu erau încântate de locația noastră. Astfel, planul de a ne extinde în toate Mall-urile din București părea bun. Din păcate, am aflat ulterior că zona de livrare a acestor aplicații este foarte mică. De la 3 la 7 kilometri.

Din ce înțeleg se lucrează în mod constant la extinderea zonei de livrare, însă majoritatea curierilor sunt pe biciclete și, deci, nu e viabil să comanzi din Militari, spre exemplu, și curierul să ridice comanda din Floreasca. Deci faptul că eram în Mall Promenadă nu ne avantaja semnificativ.

Motivul numărul 5: comenzile pe Ohvăz.ro merg foarte bine.

Prin parteneriatul cu Fan Courier putem livra produsele Ohvăz în tot Bucureștiul în regim de temperatură controlată. Deși costul transportului este măricel, publicul pare că a înțeles valoarea produselor Ohvăz și plasează comenzi de 1-2 pachete care acoperă necesarul pentru o săptămâna.

În plus, din când în când mai trimitem un mic cadou sau o atenție în colete, iar clienții răspund foarte bine. Pentru că putem să maximizam calitatea și satisfacția celor care comandă prin Ohvăz.ro sau prin aplicația Android, am decis să ne concentrăm pe partea aceasta. Din punct de vedere economic, e mult mai viabil.

Totuși, știm că uneori preferi să te duci să îți cumperi singur Ohvăz dintr-un magazin fizic. De aceea lucrăm la câteva parteneriate interesante, în mod special cu diverse cafenele din București, așa încât să te bucuri de un mic dejun sau un prânz perfect. Când finalizăm negocierile, te vom anunța.

Și asta este – din aceste motive am închis Ohvăz în Mall Promenadă. Din cauza locației, problemelor cu personalul, evenimentelor prea dese pentru gustul meu, livratorii cu zona restrânsă de livrare, dar și datorită succesului comenzilor online. Mulțumesc celor de la Mall Promenada pentru amabilitate și poate vom reveni la un moment dat dacă se alineaza lucrurile corespunzător.

"Ne-am refacut site-ul. Daca aveti probleme tehnice, rog sa ne contactati"
Mergi către coș