Puteți să ne oferiți câteva informații despre afacerea dumneavoastră online.
Povestea Ohvaz a inceput in noiembrie 2018 la fosta mea firma de IT. Conduceam o echipa de 15-20 de persoane si in fiecare zi aveam aceeasi problema – ce mai mancam la pranz? Ce mai comandam? Cei care lucreaza la birou stiu ca sunt doua optiuni mari si late. Fie comanzi junk food, dar dupa ce mananci, te simti adormit, letargic si iti trebuie o galeata de cafea ca sa iti revii. In plus, se aduna kilogramele. Sau, pe partea cealalta, poti comanda mancare mai sanatoasa, dar trebuie sa ai portofelul pregatit. 30-40 de lei pentru fiecare masa de pranz, ceea ce nu este deloc viabil pe termen lung. In plus, gustul s-ar putea sa nu fie tocmai ce-ai vrea.
Asa ca, satul de junk food si de diete restrictive, am cautat alternative. Am vrut ceva gustos, sanatos, satios, la un pret rezonabil. Usor de mancat oriunde si cu putine calorii. Nu am gasit. Asa ca am creat Ohvaz.
De ce ați ales promovarea afacerii dumneavoastră pe platforma TikTok?
Pe TikTok poti fi natural, nu necesita nici un fel de pregatire deosebita, iar asta iti simplifica viata. Comparativ cu YouTube unde lumina trebuie sa fie perfecta, sunetul impecabil, decorul bine setat, este o diferenta enorma. In plus, rezultatele sunt semnificativ mai bune pe TikTok deoarece algoritmul ii rasplateste pe creatorii de continut, poate si prin prisma numarului redus. Pe YouTube, concurenta este mult mai mare.
Ce considerați că v-a ajutat pentru a fi promovată și recomandată afacerea umneavoastra pe platforma TikTok?
Eu imi spun pe TikTok povestea mea ca fondator Ohvaz. Uneori mi-e greu, sunt indecis intre doua arome sau doua ambalaje, asa ca apelez la TikTok sa ma ajute cu diverse sfaturi. Alte dati sunt foarte incantat de echipa, de un utilaj nou, de o procedura noua care ne permite sa fim mai buni … toate acestea le povestesc pe TikTok.
Cred ca prezentand ambele parti este ceea ce ne-a ajutat. Nu aleg sa prezint doar lucrurile pozitive.
Cum reușești să țineți pasul cu trendurile pe TikTok?
Folosesc TikTok destul de mult sa vad ce se intampla. Nu urmaresc absolut nici un creator de continut asa incat sa pot vedea postari la intamplare. In felul acesta vad ce fel de material ajunge viral. De asemenea cred ca asta ma ajuta si in interactionarea cu cei care comenteaza. Daca nu stii despre big blana barberii sau mafia ovazului s-ar putea sa fii penalizat pentru asta 😊.
Pe lângă creativitate și pasiune ce considerați că mai este nevoie ca și business content creator pe platforma TikTok?
Ai nevoie de ceva interesant pentru fiecare clip. Nu poti prezenta produsul si atat. Trebuie sa fie o gluma, un punct pe care vrei sa il atingi, ceva ce vrei sa prezinti. E de munca! Pentru mine e foarte similar cu Twitter – ai foarte putine caractere disponibile asa ca trebuie sa le maximizezi. Asa si pe TikTok – fiecare secunda conteaza!
Intr-un fel, fiecare clip este ca o gluma de stand up comedy. Trebuie sa aiba un inceput si un sfarsit. Trebuie sa aiba un punct culminant. Daca urmaresti aceasta reteta, ce-i drept dificila, poti ajunge viral in mod constant. Realitatea e totusi diferita – am o echipa mica de doar 12 persoane si implicit trebuie sa ma implic in mod constant in toate aspectele afacerii. Nu pot produce atat de mult continut precum as vrea. Deci si timpul este un factor important.
Cum a schimbat platforma TikTok afacerea pe care o dețineți?
Ne-a ajutat sa atingem si mai multi oameni, ne-a crescut numarul de comenzi si, per total, cred ca este un mare plus pentru noi. Mi-am propus sa postez mai des si sa incerc sa izolez efectul TikTok fata de toate celelalte actiuni de marketing pe care noi le derulam.
Ce sfaturi le-ați da celor care vor să își înceapă o afacere și să o promoveze pe platforma TikTok?
Sa fie naturali, sa vorbeasca deschis, dar dupa ce au gandit ideea clipului. Apoi e foarte important sa nu fie dezamagiti de numarul de vizualizari. Concret, la Ohvaz obtinem undeva in jur de 5-10 mii de vizualizari si din cand in cand atingen 50-100 de mii pe cateva clipuri. Comparativ cu multi alti creatori internationali noi suntem foarte jos. Totusi, produsele Ohvaz sunt destinate publicului din Romania. Astfel nu ma ajuta numere mult mai mari daca nu sunt potentiali clienti.
Recent discutam cu un coleg si imi arata cum o fata care face unghii false are zeci de mii de vizualizari pe fiecare clip. Sigur, e mult mai bine fata de ce facem noi la Ohvaz, insa acel continut cu unghii frumoase este de tip international. Nu conteaza limba, ba nici chiar mesajul. Este „eye-candy”. Astfel, trebuie sa comparam mere cu mere atunci cand vrem sa ne evaluam activitatea pe TikTok.
De când ați ajuns pe „for you” pe platforma TikTok cum v-a ajutat acest aspect businessul?
Sincer nu stiu cand ajungem pe „for you” si cand nu. Am sesizat ca unele clipuri prind mult mai bine fata de altele, iar cand se intampla asta avem de-a face cu un volum mai mare de comenzi. Totusi nu urmaresc foarte atent statistica, cel putin pentru moment. In schimb ma concentrez sa fac fiecare clip interesant, pe masura ce imi permite timpul.
Ați observat o schimbare sau îmbunătățire a afacerii dumneavoastră în urma faptului că propriul canal este un mijloc de promovare creativă a afaceri deținute?
Cred ca TikTok este absolut necesar pentru orice firma din Romania care vrea sa aiba o comunitate in spate. Prin TikTok poti discuta rapid si direct atat cu publicul tau, dar si cu multi potentiali clienti. Indiferent de rezultatele preliminare cred ca orice afacere ar trebui sa comunice cat se poate de mult, pe cat mai multe canale.
Cum ar putea platforma să ajute micile afaceri din mediul online ?
E varianta cea mai simpla si ieftina de a ajunge in fata la sute de mii de oameni. Singurul cost este timpul. Daca ai o afacere mica si te intidimideaza, pe buna dreptate, Facebook Ads, atunci poti sa te concentrezi doar pe TikTok si vei obtine rezultate bune.
Credeți că ar fi util un market place direct pe platforma TikTok?
Da, ar putea ajuta foarte mult, dar sa vedem daca se implementeaza si in Romania. Momentan eu folosesc TikTok ca sa imi cladesc comunitatea. Cu cat mai multe persoane afla despre Ohvaz, comanda si gusta, cu atat mai bine. Intretimp noi investim foarte multa atentie pe site-ul nostru www.ohvaz.ro acolo unde oricine din Romania poate comanda produsele noastre. Livram in toata tara in mai putin de 24 de ore, la rece, un lucru remarcabil pentru tara noastra.
Canalul vostru este o sursă de inpirație și un model de business pe platforma TikTok, de aceea vă felicit!
Va multumesc frumos. Prin TikTok vrem sa ne transmite valorile. Spre exemplu nu folosim zahar in nici o reteta. In schimb adaugam un pic de miere de albine de la un producator local. Ne bazam pe lapte de migdale pe care il preparam in laboratorul Ohvaz si nu folosim conservanti. Termenul de valabilitate de 6-7 zile poate parea mic, dar asta primesti cand ai de-a face cu produse 100% naturale. Un alt principiu important pentru echipa Ohvaz – nu folosim ambalaje de plastic.
Desi suntem o companie micuta, nu vrem sa contribuim la problema plasticului. Astfel, chiar daca platim mai mult pentru ambalajele noastre de sticla, preferam sa ne protejam planeta pe cat posibil.
Toate aceste puncte, dar si altele, trebuie comunicate in mod frecvent. Cei care rezoneaza cu ele vor sustine Ohvaz. Tocmai de aceea cred ca TikTok va ramane pentru noi un mediu excelent de comunicare.