Posted on

Astăzi am mâncat suficient?

Articol scris de Monica Duță, nutriționist, pentru Ohvăz. Varianta audio este disponibila aici:

Pentru orice persoană dornică de a-și menține greutatea sau de a scăpa de câteva kilograme, principala preocupare este câte calorii trebuie să consume zilnic. Oameni diferiți, nevoi diferite: fiecare dintre noi consumă un anumit număr de calorii în funcție de sex, vârstă, masă corporală, înălțime, nivel de activitate fizică și sănătate metabolică.

Calculul aportului zilnic de calorii ia în considerare în primul rând numărul de calorii de care organismul are nevoie pentru a funcționa în stare de repaus (aceasta reprezintă rata metabolismului bazal); ardem calorii și când dormim, și când respirăm, și pentru a ne menține circulația sangvină, dar și pentru păstrarea temperaturii corpului la valori normale, indiferent de factorii externi și interni. Norocoșii cu rata metabolică accelerată nu întâmpină prea multe probleme în a-și menține silueta sau în a slăbi fără prea mult efort . Pentru noi, ceilalți, mai puțin norocoși din acest punct de vedere, grija trebuie să se îndrepte spre gestionarea numărului de calorii și a activității fizice zilnice.

Există mai multe formule de calcul a necesarului de calorii zilnic, iar internetul abundă de calculatoare la îndemâna utilizatorilor. Formula lui Mifflin-St. Jeor este cea mai cunoscută și utilizată în zilele noastre. Totuși, specialiștii dau câteva indicații, dar atenție, sunt doar orientative, asupra aportului de calorii zilnic, astfel: femeile cu vârsta cuprinsă între 19 și 30 de ani, cu activitate fizică ușoară, care își doresc menținerea greutății actuale au nevoie zilnic de 1900-2000 de calorii, iar cele cu vârsta între 31 si 50 de ani, au nevoie de 1700-1800 de calorii.

Pentru persoanele care își doresc o scădere în greutate de aproximativ 0,5 kilograme pe săptămână, aportul caloric zilnic va fi diminuat cu 500 de calorii pe zi.

Acum e rândul tău! Află necesarul tău zilnic de calorii, și nu uita: identificarea numărului de calorii este primul pas în abordarea unui stil de viață sănătos!

Bibliografie

www.webmd.com

www.doc.ro

www.sfatulmedicului.ro

V.Mogos,C Dondoi –Terapia nutritionala a excesului ponderal

"Ne-am refacut site-ul. Daca aveti probleme tehnice, rog sa ne contactati"
Mergi către coș